maceram

Az élet Isztambulban MACERAS, de a legizgalmasabb, ami eddig valaha történt velem. Ez az én nagy MACERAM!

TÖRÖK SZTORIK- a konyhából

,avagy Hogyan lett a kókusztekercsből kókuszgolyó 2 nap alatt.

Tegnap egy kis vacsorát tartottunk nálunk. Meghívtam a nyelvtanfolyamos csoporttársaimat, meg a segítőket, meg egyéb embereket akik valahogy kapcsolódnak a  nyelvtanfolyamhoz.

Hát végül 17en lettünk. :)) Sezar csak kicsit kapott szívrohamot.

Volt ilyen meg olyan fincsi kaja, szószok, meg bundáskenyeres grillezett szendvics, meg Sezar és Apo által készített török kaja (MANTI), szóval dínom-dánom.

Gondoltam készítek valami magyarosat. Csakhogy…
1. vagy disznóhús van benne
2. vagy túl nehéz kaja estére (9 után jöttek)
3. sütni kell (nincs sütőnk)
4. nem lehet megtalálni a hozzávaló Törökországban.

Úgyhogy valami más, sütés nélküli süti után néztem, és megtaláltam a KÓKUSZTEKERCSET. Örültem, mint majom a  farkának. Kiírtam szorgalmasan a hozzávalókat, ráadásul angolul is, hogy Sezar is segíthessen a beszerzésben.

Hát a darált kekszet nem tudtam angolul, így szótárt kellett használnom (minced biscuits). Nem tudom az én angolom a hiányos, vagy okoljam a magyar angol-tanítási módszert…de ez van. Bár átfutott az agyamon egy angol tankönyv, amelynek az első fejezet valahogy így fest: Hello, I am Irisz. I’m from Hungary. Could you show me where are the minced biscuits?

Na, de visszatérve a témához: hát keresgélünk a boltban, keresgélünk, de MINCED BISCUIT csak nem akad sehol. Sezart megkértem, hogy kérdezze meg az eladót. Persze szótár nélkül ő sem értette mi az a MINCED BISCUIT, és hiába mutogattam a darálás folyamatát, nem értette meg. Hát fogtam a  kókuszreszeléket (az volt 😀 ) és azt mondtam, hogy kérdezze meg az eladót, nincs-e keksz ilyen formátumban. Hát nézett nagyot a hapsi, az igaz, de MINCED BISCUIT bizony nem volt.

Hazaértünk, főzöcskéztünk, de nagyon aggódtam a kókusztekercs miatt. Viszont volt normális kekszünk, meg van reszelőnk, hát megkértem Sezart, reszeljen már nekem 300 gr kekszet. 😀 Szegény reszeli reszeli, közben főzi a mantit. Én is főzök, meg összekevertem már a hozzávalókat a sütihez. Hát valamennyi kekszet lereszelt. Összeöntöttem mindent, hát nem kevés yoghurtot vettem? Sehogy nem állt össze a tészta. Gondoltam egyet, ott volt a tej előttem, löttyintettem egy kicsit (??!!) bele. De sajnos nem kicsi volt az, hanem elég nagy adag, hát szükségünk volt még kekszre.

Sezar rendületlen, hős lovag, zokszó nélkül reszelt és reszelt, de csak nem volt elég. A vendégek meg közben megérkeztek. Betettem hát a masszát a mélyhűtőbe (csak ott volt hely).

Ma este nekiveselkedtem, és elővettem a masszát. Jaj nem, a MASSZÁT. Hát fagyott volt, a kanalat bele sem tudtam nyomni. Hagytam hát egy fél órát kiolvadni. Nézem-nézem, hát csak nem akar úgy kinézni, hogy majd nyújtani lehessen. Sebaj, hát lesz belőle kókuszgolyó, az ragadhat egy kicsit, nem kell akkor sok keksz már.

Reszelem a kekszet, reszelem a kekszet. Beleöntök 1 tállal, 2 tállal. Reszeltem, csak reszeltem a végtelen mennyiségű kekszet. reszeltem már 2. napja. Hát csak nem elég. A harmadik tálnál kezdtem megijedni, hogy hová tűnik a sok keksz, hogy nyeli be a massza?? És eszembe jutott az a régi horror, amikor a massza elszabadul, és felzabálja a fél várost. Pánikba is estem rendesen, hát az én konyhámban növekszik az Isztambult elpusztító tömegfegyver??!!!

De ne aggódjatok, a 7. tál lereszelt keksz megtette hatását, egészen elfogadható állapotba került a massza, így gyönyörű kókuszgolyók születtek belőle. Most épp pihennek a hűtőben, várják, hogy 03.00-kor megegyük őket (napfelkelte előtt az utolsó étkezés, utána 21.00-ig sem ital, sem étel az iszlám vallásúaknak).

2 comments on “TÖRÖK SZTORIK- a konyhából

  1. Petra
    október 24, 2012

    Szetröhögtem magam ezen a bejegyzesen. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Information

This entry was posted on július 23, 2012 by in Vicces- Írisz talalkozása az (török) élettel.

Navigáció

