maceram

Az élet Isztambulban MACERAS, de a legizgalmasabb, ami eddig valaha történt velem. Ez az én nagy MACERAM!

Vicces sztorik

Hello Skacok (a szot Ancs es Csillalistajarol kölcsönöztem. Elnezesüket kerem!) Van egy csomo sztorim. Van ami regebbi, van ami nem annyira. Csak lusta/faradt/voltam vagy nem volt idöm irni.
Egyik reggel munkaba menet nagyon kellett pisilnem, de lekestem az elözö buszt, szoval fel orat kellett varnom. Gondoltam beugrom a Burger Kingbe* es pisilek egyet. Csakhogy reggel leven total üres volt, igy nem kerdezhettem rögtön a wc-re, gondoltam veszek egy jegeskavet**, mert olyan dög meleg volt, hogy azt hittem ott halok meg. Na, hat a srac nem nagyon beszel angolul, de a soğuk(hideg) kavet azert felfogta. MOndta, hogy nincs. Akkor mar majdnem bepisiltem, igy mondtam, hogy oke, adjal  barmilyet. Adott nagyonforro espresszot. Kiraly, fizettem 3 lirat, ami itt azert sok egy kaveert, es mondom, hol a wc. Hat hogy az zarva. Huhuuuu… hat itt karomkodtam volna neki, ha tudok törökül karomkodni. Szoval… varnom kellett a buszra a forrosagban, arnyek nelkül, gözölgö feketevel a kezemben… Jol indult a nap…
*itt a McDonalds es a Burger King nem olyan kiraly szep ettermek mint otthon, inkabb amolyan csövesszalloknak tünnek, mint Londonban is. Szoval utalom öket, nem is nagyon jarunk.
** Föleg azert sem, mert egyikben sem lehet JEGESKAVET kapni!!!! Micsoda orszag!!!!!????
A masik sztori regebbi, es nem is egy sztori hanem több együtt: ahogy mar elözö irasaimbol is kivehettetek, itt elegge zsufolt minden, az utcak, a terek, a tömegközlekedes. Szoval hazafele altalaban nincs hely a buszon, allnom kell. Hat törtent egyszer, hogy egy srac felallt es atadta a helyet nekem. Hmmm, mondom, köszi, fincsi. Le is pattantam, hulla faradt voltam. Nehany nappal kesöbb egy idösebb hapsi meglatott, felallt, es mondta hogy üljek le… kicsit kezdtem elgondolkodni, hogy mizuvan, de hat faradt az ember…na. Aztan meg egy konkret alkalomra emlekszem, egy nö leszallni keszült, es amikor allt fel, körülnezett: latott öreg nenit, öreg bacsit, 10 eves forma gyereket meg engem, hat mutatja, hogy üljek le. Na akkor mar elegge aggodva mentem haza, nezegettem magam a kirakatokban az utcan. Hazaertem, mondom Sezarnak: Ugye megmondanad ha olyan dagadt lennek, hogy több honapos terhesnek tünök??!! Meglepetten nez, azt mondja, persze, de hat nem is vagy dagadt. … Akkor miert adjak at a helyet a buszon??!!! – elkezd nevetni. Merthogy itt Törökorszagban meg el az a gondolat, hogy a nök gyengebbek mint a ferfiak, vedelemre es gondoskodasra van szüksegük, igy nem alldogalhatnak a buszon.
Az utolso törtenet, ez a megerkezesemröl szol, szerintem meg nem is meseltem. Hat… igy utolag eleg vicces…de na figyu: Ott kezdödött a dolog, hogy a becsi repterre menet szorakoztam a telefonommal, es valahogy kikapcsoltam. Sebaj, nincs pin-kod…khm…nem volt, csak epp indulas elött 2 nappal simkartyat csereltem. Hat telefon off. Semmi baj. Utazom tovabb, repteren check in megvan, repüles megvan, vizum, csomag stb okes. Ott vagyok, hogy Isztambul repülöter kijarat. Sezar varni fog, irta meg elözö este. İrta…de nem vart. A, semmi gond, kesett mar maskor is. Leültem…varakoztam…sehol senki… mi van ha hivott vagy irt, hogy talalkozzunk mashol, dolga van, azt hitte nem jövök…stb. De a telefonom ki van kapcsolva… Hmm-hmm… telefonfülke!!! Az nincs… oke, nem baj, semmi stressz. Volt ott egy bolt, mobilt meg sim-kartyat arultak. Keves angollal a csaj eladott nekem egy sim-kartyat, mondta hogy kb 20 perc es aktiv lesz. Ülök…varok…varok…eltelik 20-25-40-45 perc…semmi. Ha dohanyoznek, akkor a 2. doboznal tartanek. Visszamegyek, mar egy hapi van ott, de jobb az angolja, mondom hello, nem mükszik a mobil. Nezi, nezi. Az ö telefonjaval müködött a sim. Azt kerdezi: hasznaltam e a telefonomat ez elött Törökorszagban. Mondom igen. Hat akkor biza ez nem fog müködni… Pfff, de nekem telefonalnom kell. Hat ott az öve, hasznaljam nyugodtan… jaj, de kedves… de a szamot nem tudom, az a telefonban van…. Hat akkor veszek egy uj keszüleket is. Oksa, boldogsag, az müködik. Ja… de ez nem oldja meg a  problemat, hogy a szam meg mindig a regi, kikapcsolt telefonban van?????!!!! Mar igy, antidohanyosan is ragyujtottam volna, de eleg kreativ  vagyok, nem esek ketsegbe..nagyon. Leülök, agyalok. Hat Anya szamat tudom fejböl…tarcsazas…ki van kapcsolva, ja mert hogy delutanos, es nincs tererö a gyarban es csak este 10 utan (itt 11) er haza…. Oke… tudom meg a nagyszülöket. Ring-ring: Szia Papa, İrisz vagyok! Jaj igen, megerkeztem. Minden rendben, csak Sezar nincs itt es nem tudom a  szamat, mert a telefonomnak elfelejtettem a  PİN kodjat. Megadnak a Flora meg Apa szamat legyszives? (elörelatoan, hatha egyik ki van kapcsolva)- Amugy semmi szivroham otthon, ne aggodjatok. Tökös nagyszüleim vannak. Hivom Florat…10x… semi reakcio…oke, hat akkor muszaj aput hivnom…
Szia Apu!
Hat ..
ööö…-kikapcsoltamatelefonomesnemtudomapinkodomesarepterenvagyokdeSezarnincsitt,esaszamaazatelefonbanvan. Ja, vettem egy uj telefont, de nincs sok penz rajta, ne csevegjünk, menj be a szobatokba, es… Jah, hogy nem vagy otthon??? Mikor ersz haza? Ugy 2 ora mulva?? Nem tudnal sietni? Na, azert elmondom: bemesz a  szobatokba, es ott van egy szekreny az iroasztal alatt, es a masodik fiokban a masodik Vodafonos mappaban van egy boritek, es abban van a  PİN kodja a telefonomnak. Megkeresned, felhivnal es lediktalnad legyszives? Aha, semmi gaz, elvagyok itt a repteren. (…)
Üldögeltem, üldögeltem a varoban, hat beugrott, hogy van egy laptop a taskamban, biztos van itt egy internet cafe. ( lehet hogy ha 3 evvel fiatalabb vagyok, ez az elsö gondlatom…) Na, hat talaltam is egyet, vettem egy teat, es leültem, bekapcsoltam a  gepet….es volt wifi….es a gepem nem csatlakozot…. Egyszerüen…nem akart. Hat ott abban a pillanatban majdnem sirtam, de csak majdnem. Gondoltam, ne üldögelj itt İrisz, mi van ha Sezar közben visszajött/megerkezett/kitudja, legyel a kijaratnal. Hat a hatalmas csomagokkal nyomultam a kijarathoz, mit latok? 2 ismerös alak probal atjutni az ellenörzö kapun: Sezar szülei zaszlokkal…pff…mondom mar tisztara be vagyok dilizve, remeket latok…de akkor MEGLATTAM SEZART, es basszus, akkor aztan uuuuuuuugy elkezdtem bögni, hogy 10 percig hozzam se tudtak szolni. Szoval van egy fasza welcome kepem, amin a szülei lengetik a török zászlót.
könnyes szemekkel :P
Reklámok

One comment on “Vicces sztorik

  1. Visszajelzés: Írisz és az utazás | maceram

Vélemény, hozzászólás?

Information

This entry was posted on szeptember 5, 2012 by in Vicces- Írisz talalkozása az (török) élettel.

Navigáció

