maceram

Az élet Isztambulban MACERAS, de a legizgalmasabb, ami eddig valaha történt velem. Ez az én nagy MACERAM!

Budapesten jartam, hova vissza vagytam,

Keves volt a par nap, de jo, hogy sokan vartak!

December 3-an, hetfön meg mentem dolgozni Mivel Mikulaskor nem lehettem ott, mindenkinek adtam egy kis sajat keszetesü mikulas-csomagot tele edesseggel, a tetejen pedig egy papir Mikulassal ( szinten sajat gyartmany, lehet rendelni 😀 ).

mikulasok

Otthon mar felig bepakolva vart a börönd, de teljesen befejezni igazan nehez volt. Mivel a karacsonyt itt Isztambulban töltöttem, ezert mar az összes ajandekot amit haza szantam, elöre megvettem es becsomagoltam, es valahogy belegyömöszöltem a böröndbe.

indulok

Reggel koran indultunk Sezerrel. Zuhogott az esö, es almosak is voltunk, igy rettenetes hangulatban gyalogoltunk a metrobus megallojaba. Ö huzta a nagy böröndömet, en meg cipeltem a kezit. Ne kerdezzetek miert nem hivtunk taxit…egyikünknek sem jutott eszebe, csak amikor mar majdnem odaertünk. A metrobusz utan nekem meg egy busszal kellett mennem. A csizmam (az egyetlen ami akkor volt) teljesen atazott, de szerencsere Sezernel volt egy vastag zokni a taskajaban, igy azt elraktam, hogy majd kicserelem. A buszon at is vettem, es vissza sem tettem a labam csizmamba, mig a repterre nem ertünk… az volt vagy 1,5 ora.

Aztan jött a masik kellemetlenseg: 6 kiloval nehezebb volt a böröndöm, mint lehetne… igy kilonkent 5 eurot meg ra kellett fizetnem…csodas hangulatban szalltam a gepre. Becsbe idöben megerkeztünk (azert repülök Becsbe, mert a közvetlen budapesti jaratok dragak, es Becsbe menni, majd onnan busszal a Nepligetbe sokkal gazdasagosabb. A Pegasus legitatsasagot hasznalom, nagyon jok: 20 kg feladott poggyasz es 8 kg kezi tartozik a jegyhez. nem semmi, ugye?).

Eredetileg kb 7 orat kellett volna a repteren varnom, de az unokaöcsem kijött ertem kocsival, es elmentünk hozzajuk addig, meg kinyomtattuk a buszjegyemet, mert az Orangeways nem fogadja el csak a  kodot, a jegyet is latni akarja. Ettem turorudit, ami olyan jo elmeny volt, hogy elmondani nem tudom! Majd visszavittek a repterre, es kezdetet vette a 3 oras buszozas haza. A Nepligenel anya vart, metroval es busszal mar csak egy ora volt hazaerni. Ejfel utan egy kicsivel ott is voltunk.

az ablakbol

Masnap elmentem meglatogatni a Nagyszüleimet es Pista bacsit meg Zsuzsa nenit. Mindenkinek vittem valami aprosagot Isztambulbol, edesseget, magnest vagy egyebet. Este meg Eszterekhez is beugrottam, akiknek a kisfia csak 8 honapos, es olyan kis cuki, hogy csak imadni lehet. Neki is vittem olyan poharat, ami dupla falu, es szines le, meg csillamok vannak benne, es ha forgatod, vagy iszol belöle, nagyon jol nez ki. Floraval imadtuk, amikor kicsik voltunk a mienket. Fürdetesre meg maradtam, majd Eszter elvitt Elagra. Lilivel 9-kor talalkoztunk az oranal, es beültünk Terrace Cafe-be egy pizzara meg forrocsokira. Volt mit bepotolnunk pletykaügyileg!!!

Masnap otthon voltam, pakolasztam, kicsit rendet is raktam, mert aztan este ment a gepem Krakkoba. Meglatogattam Dorkat. A repterröl a központba a buszon megismerkedtem egy viatnami es egy argentin fiuval, csak atutazoban voltak Krakkoban. Masnap 4-en együtt mentünk az ingyenes varosnezö turara (amit majdnem minden europai nagyvarosban lehet mar talalni, erdemes utananezni!), utana pedig megittunk egy forrocsokit. Este Dorka meg en talalkoztunk egy csoportarsunkkal, Anitaval, majd mentünk haza, ugyanis mar ment a vonatunk Pragaba.

Az uto oda meg vissza mar publikus szamotokra, de higgyetek el, nagyon megeri elmenni egyszer oda! Nagyon szep meg telen is, es rengeteg a latnivalo! Szombat-vasarnap-hetfön voltunk ott, mindent megneztünk amit lehetett es a penztarcank engedte. A “Sörmuzeumba” ketszer is elmentünk, 30 fele cseh sör közül lehetett valasztani! 🙂 Erdekes volt nagyon a John Lennon fal, ami tulajdonkeppen az alkotas szabadsagat jelkepezi. Szerintem Praga nagyon jo pelda a müveszet szabadsagara, a modern müveszet es a hagyomanyok jol megfernek egymas mellett. (De meg mindig: BUDAPEST FOREVER!!!) Ami meg szerintem egy elmeny volt, hogy a terkepen amit kaptunk, fekete kis rajzocskak voltak kisbabakrol, logo emberekröl, stb. A masodik napon jöttünk ra, hogy ezek mind egy müvesz (David Crny) alkotasai. A varos különbözö pontjain lehet rajuk lelni, van amelyiket eszre sem venned kereses nelkül. Ilyen volt S. Freud, amint log le egy haz tetejeröl.

Sörmuzeum, John Lennon fal es S. Freud

Krakkoban aztan csatlakozott hozzank Lili is, es szuperül telt az idö. Voltunk varost nezni, karacsonyi vasarban, es elmentünk Auswitzba is. Nem voltunk eleg ügyesek, mert nem szoltunk a soförnek, hogy hova megyünk (azt hittük a vegallomas), igy tovabbmentünk a busszal, majd vissza kellett valahogy keverednünk a muzeumhoz, igy lekestük az utolso angol idegenvezetest. De igy ingyen bemehettünk. A magyar barakkot mar ki kellett hagynunk, mert zart a muzeum, a teli nyitvatartas szerint 4-kor kell hazamenni.

Auswitz

Budapestre Lilivel együtt mentem vissza, a repterre kijött ertünk a huga, mert valamikor ejfel utan szalltunk le. Lilivel az volt a tervünk, hogy penteken es szombaton is bulizunk, de szegeny megbetegedett, igy löttek a buliknak.

A hetvegen baratokkal talalkoztam, voltak nagyon jol es kevesbe jol sikerült estek (volt kocsma, szinhaz es pizsiparty is), de hat nem lehet minden mindig tökeletes.

Penteken este egy baratommal talalkoztam, de a vartnal rövidebbre sikeredett a talalka, igy hazafele kicsit jartam a  varost. Utaztam a 2-es villamossal. Istenem! Budapest a legszebb varos a vilagon, föleg ejjel, kivilagitva! Nem a kidiszitett 2-esre szalltam fel, de szembe jött egy, hat az is milyen csodalatos! 🙂 Szeretek itt lenni Isztambulban, de alig varom a marciust, hogy lassam a tavaszi Budapestet! Megvettük mar a jegyet: marcius 20- aprilis 24! Szoval nehany napot biztosan csak a  varosnak szentelek!

Vasarnap KARACSONY volt, mert Anya es Flora olyan aranyosak voltak, hogy elörebb hoztak az ünnepet, hogy együtt tölthessük. Volt fa, diszites, ünnepi ebed es ajandekok is. Mamamektol hazafele beugrottunk a nagymamam növerehez, aki egyedül el, amiota a ferje meghalt. Vittem neki egy kis török edesseget. Nem tudtam sok idöt nala tölteni, nagyon zsufolt volt a nap, de nagyon meghatodott, sirt is egy kicsit, hogy gondoltam ra is. Megigertem, hogy legközelebb is meglatogatom, de akkor maradok hosszabb ideig meselni. Kar, hogy tönkre ment a laptopom, igy nem tudtam kepeket mutatni az idösebbeknek, akiknek nincs internetük, de majd nyomtatok, es elküldöm postan.

Hetfön Dorka segitett elintezni ezt-azt, igy vettem egy uj telefont, meg SIM kartyat, meg penzt valtottam, es rohangaltam bankrol bankra, intezgetösen telt a nap. Papamekhoz is kiugrottam meg elköszönni, este pedig Dorka hazatereset ünnepeltük az Andersenben. Nah, az nagyon jol sikerült! Eljen a magyar sör!

Hetföröl keddre virradora 4-kor ertem haza. Gyorsan összepakoltam a maradek cuccomat, meg takaritottam egy kicsit a szobaban. Pista bacsi reggel 6-ra jött ertem, hogy kivigyen a Nepligetre, mert onnan indult a buszom Becsbe. Böven idöben kiertünk, es nyugodtan varakoztunk a  kocsiban, mert lattuk, hogy gyülnek az emberek, de meg volt idönk, nem akartunk a hidegben acsorogni. Nos, a buszjegyhez tartozo remek kis terkepen az volt rajzolva, hogy a stadion mellöl indul a busz. Mivel az Orangeways is onnan szokott, nem aggodtam. 10 perccel az indulas elött kiszalltunk, es odahuztuk a csomagokat. A biztonsag kedveert megkerdeztem, hogy az Eurolines buszra varnak-e, mire egy srac mondta, hogy nem, az a palyaudvarrol indul. Huuuuuuuuhhuhuuu… Azt a panikot! İgy at kellett cipelnünk (elegge kapkodva magunkat) a csomagokat a nepligeti buszpalyaudvarra. Persze, hogy mozgolepcsö nincs, igy cipelhettük lefele a börödöket (oke, bent a palyaudvaron mar minden okes). Nagyon aggodtam, hogy lekesem a buszt, de meg idöben voltunk. A buszsoför pedig elmondta, hogy amugy az Oraggeways utasok folyton oda mennek hozza, igy szuperjo minden, kavarodas a köbön. De vegül felszalltam a buszra, es indulaskor integettem Pista bacsinak.

Isztambulban talalkoztunk Sezerrel a repteren, es epsegben hazaertem. Jelentem semmi nem törött el a csomagban! 🙂

One comment on “Budapesten jartam, hova vissza vagytam,

  1. Visszajelzés: Írisz és az utazás | maceram

Vélemény, hozzászólás?

Information

This entry was posted on december 4, 2012 by in Utazás.

Navigáció

