maceram

Az élet Isztambulban MACERAS, de a legizgalmasabb, ami eddig valaha történt velem. Ez az én nagy MACERAM!

Praga- Krakko

Figyelem! Figyelem! Figyelem! Tanmese következik!
BEVEZETÉS: amikor Prágába mentünk, nagyon ügyesek és óvatosak voltunk. Ahogy olvashattátok kikerültünk egy lehetséges támadást. Továbbá a fejünk alá raktuk a kézitáskánkat, én az eurómat és forintomat, amit extraként vittem, a bőröndömben tartottam egy fehér borítékban, a vonatjegyet a kézitáskámban, egy borítékban, egy kis zsebben, ami cipzáras. Bezártuk és elfüggönyöztük a vagont ahol csak mi voltunk. Dorka nagyon éberen alszik, már attól mindig felébredt, ha valahol megállt a vonat. 4x próbáltak meg bejönni a kabinba, Dorka mind a 4x felébredt, én 3x.
TÁRGYALÁS: Hogyan is volt visszafelé? Hajnalig beszélgettünk, majd bezártuk a kabint, elfüggönyöztük, és lefeküdtünk aludni. Az én táskám a kalaptartón volt, közvetlenül a fejem felett. Még a hostelben úgy gondoltam, hogy jobb, ha a készpénzem a kézitáskámban van a kis zsebben, ahol a vonatjegy. Plusz az állomáson (mivel a koronám elfogyott) átraktam a zlotyit a pénztárcámba, úgyis kelleni fog.  Volt a táskámban még kesztyű, térképek, szuvenír (2 mágnes és egy felespohár), alma, kétszersült. A fényképezőgépem a kabátzsebemben volt, csak a tok a táskában. Mielőtt elaludtunk, behúztuk az ablak függönyét is, majd beállítottuk az ébresztőórát, nehogy túlmenjünk Krakkón, és a kis asztalkákra raktuk a telefont. És elaludtunk.
Majd arra keltem, hogy Dorka szólongat: Írisz, Írisz, hová raktad a telefonodat?! -Keltem fel, és mutattam volna az asztalra, de nem volt ott. Láttam, hogy ő is az övét kutatta mindenhol, de nem voltak sehol. Majd láttuk, hogy a behúzott függönyök az ajtón már nem is voltak behúzva annyira, az egyik be volt csípve az ajtók közé. A táskámat a földön találtam, azt hittem leesett: Dorka! Nézd, a táskám a földön van, biztos fékezett a vonat és leestek.- felkutattunk mindent, de a telefonok nem voltak sehol. Gyorsan megnéztük a táskánkat. Dorka megint a feje alá rakta, abban meg volt minden. Az enyém, bár a földön volt, érintetlennek tűnt. Kinyitottam, a pénztárcám megvolt…megnyugodtam. Majd belenéztem a kis cipzáros zsebbe, ugyanúgy tele volt papírokkal, láttam a borítékot is. De azért kipakoltam. Első furcsaság az volt, hogy a vonatjegy a boríték helyett simán a zsebben volt. De meg volt minden, útlevél, igazolványok, térképek, a repülőjegy…de a 2. boríték nem. Eltűnt az extra készpénzem, 40 euro és kb 3-5 ezer Ft. Gyorsan a pénztárcámat (ami szépen be volt csukva mint rendesen) is kinyitottam, a kártyáim mind megvoltak. Az apró zlotyik csörögtek. Megnéztem a zsebét… hát a papírpénz hiányzott… kb 6 ezer Ftnak megfelelő zlotyi… összesen kb 20 ezer Ft… alig hittem el. És kellő keresgélés után észrevettem, hogy bár a mágneseket meghagyta, a felespohár eltűnt (de a zacskója nélkül). Sokat írhatnék még, hogyan elemeztük a helyzetet, szidtuk magunkat, estünk kétségbe, lettünk szomorúak, stb. De egy biztos, bár drága, de jó tanulópénz volt. Többet nem indulunk el bicska és hasitasi nélkül.
ZÁRSZÓ: ami még borzalmas, hogy elképzelem, ahogy az az alak ott állt felettem, és levette a táskát a fejem felől, majd guggolt mellettem és kb. az arcomnál turkált a táskámban. Nem tudom őt máshogy elképzelni, mint a képen látható egyént.
Adsız
Reklámok

One comment on “Praga- Krakko

  1. Visszajelzés: Írisz és az utazás | maceram

Vélemény, hozzászólás?

Information

This entry was posted on december 11, 2012 by in Utazás.

Navigáció

