maceram

Az élet Isztambulban MACERAS, de a legizgalmasabb, ami eddig valaha történt velem. Ez az én nagy MACERAM!

Hetvegi intermezzo :)

Tegnap munka utan Sezerrel  talalkoztunk KABATAŞ-on , aztan elmentünk a növerehez vacsorara.

KABATAŞ

KABATAŞ

A leves nem volt annyira jo, csirke-leves volt, de amolyan püres, szetfözött valami. De aztan ettünk zöldseg-fözelek szerüseget meg MANTİ-t, az nagyon jo volt. Çay utan moziba mentünk.

A Marmara Forum plazaban neztük meg a Life of PI-t (Pi elete). A bevasaloközpont nagyon szep. A dekoracio mindig a tengerrel kapcsolatos, meg karacsonykor is! Stilusos!

marmara forum

marmara forum

A film egyszerüen SZUPER volt! 3D, de szerintem a sztori is elegge jo. Persze nem egy lelki melysegekig hatolo drama, de jo volt, hogy nem csak arra mentek ra, hogy minel több latvanyt beletegyenek. Viszont ami benne volt! Ohh, csodaszep jelenetek vannak a  filmben! De soha-soha nem fogok oceanban uszni!!!

Life of PI

Life of PI

Amit nagyon utalok a török mozikban, hogy minden film közepen van egy 10-20 perces szünet: menj ki mosdoba, vegyel meg egy adag pattogtatott-kukoricat, stb. Persze utana, ha visszajössz, nem kezdödik rögtön a film, minimum 5 perces reklamblokk van elötte.

De amiröl igazan szeretnek beszamolni, az a wc. TAKSIM-on is, es most itt is felfedeztem: olyanok a tükrök, hogy (fogalmam sincs milyen teknikaval) reklam van rajtuk. Itt folyamatosan vilagitott, de a taksim-i moziban mozgaserzekelös. Az egyetlen problema, hogy igy elveszti a tükör az egyetlen funkciojat: nem latod magad benne.

meg hova lehet reklamot tenni?

meg hova lehet reklamot tenni?

De ebben a mellekhelyisegben bizony mas meglepetes is vart. Benn, ahol maga a wc van, kerlek, egy teve van felszerelve a falra, amin reklamok mennek. Az ajtora pedig tettek egy tükröt, nehogy elszalassz barmit is, mig a dolgodat vegzed…azert azt hiszem…ez mar feszeget egyfajta hatart.

wc-tv-tükör-le ne maradj az uj trendekröl!

wc-tv-tükör-le ne maradj az uj trendekröl!

Valamikor hajnali 2 utan ertünk haza. Ma reggel pedig 10 ora körül Sezer kelteget, hogy Burak szeretne meghivni minket reggelire. Hat… a masik oldalamra forultam. De 11 körül sikerült kirangatnia az agybol, es elindultunk a Boszporusz partjara. Beylerbeyi-re mentünk, egy kis resze a partnak, ahol rengetek etterem es kavezo van.

szegeny es gazdag egy karnyujtasnyira

szegeny es gazdag egy karnyujtasnyira

Utközben (kb. fel ora tölünk) nagyon erdekes dolgokat lehet am latni. Egyik oldalon egy kis videki paraszthaznak latszo takolmany, ahol a ferfi fat hasogat, az asszony pedig a szenet hordja. Masik oldalon nagy kökerites, eltakarva a lakokat. Vannak “vetemenyesek” ahol zöldseget es gyümölcsöt termelnek es tyukokat tartanak, de csak 2 perc setara a legujabb lakopark, francia stilusban. Mit mondjak…ez Isztambul.

Elöször egy “Rendörseg” feliratu komplexumba mentünk be. Hogy reggelizzünk. Meglepödtetek? Jo, mert en is. A bejaratnal szabalyos atvizsgalas törtenik, mint a reptereken. De hiaba vagy tiszta-se löfegyver, se kes- nem juthasz am be a benti etterembe, csak ha az allamnak dolgozol. Leven Sezer egy allami egyetemen dolgozik, igy bemehettünk. Gyönyörü, elegans helyet kepzeljetek el: hofeher abrosz, arany kiegeszitök mindenütt, elegansan öltözött vendegek, udvarias pincerek es kilatas a Boszporuszra. Sajnos mar nem kaphattunk reggelit (12 ora volt), ugyhogy arra jutottunk, hogy mashova megyünk, es legközelebb majd korabban erkezünk.

Egy parti kis vendeglöben reggeliztünk: mindharman “török reggeli”-t valasztottunk az etlaprol. Ez tartalmazott: 4 fele sajtot, paradicsomot, uborkat, paprikat, felvagottat, 3 fele olivabolyot, fött tojast, mezet, vajat es lekvart. Korlatlan kenyeret es çayt. Ugyhogy elegge jol laktunk.

reggeli

reggeli

Egy macska is csatlakozott hozzank, mellettünk pedig halaszok, kagylot gyüjtök haladtak el a csonakjaikkal. A kilatas gyönyörü volt, es mivel zart helyen voltunk, a hideget sem ereztük.

etterem a Boszporusz partjan

etterem a Boszporusz partjan

Elmentünk meg a parton levö palotahoz (saray), 5 lira a belepö diakoknak, meg lehet nezni a palota-kiallitast es a kertet. Nem mentünk be, ravettem a fiukat, hogy majd tavasszal, ha szep lesz az idö, jöjjünk vissza.

Hazafele meg beültünk a MADO-ba. Sezer forrocsokit ivott, Burak es en SAHLEP-et. Ez a vilag legjobb forro itala! Soha nem ittam meg jobbat! Fahejjal a tetejen kell inni, de en mindig csak egy picit teszek, nehogy elvegye az eredeti csodas izt. Kerdeztem a  fiukat, hogy miböl van, de nem tudtak, igy gyorsan utanajratunk a neten. Ez egy por (angolul lisztnek irta a wikipedia), ami egy virag gumojabol keszül. Magyarul ez a virag a (füles) kosbor. Ezt a port aztan meleg tejjel keverik össze, es ez a sahlep ital. Föleg az egykori Ottoman Birodalom reszein ittak. Angliaban “saloop”-kent ismerik, föleg a 17-18. szazadban fogyasztottak. A boltokban lehet venni instant port, vagy mar kesz sahlepet, amit aztan megmelegitesz, de a legjobb a friss, a kavezokbol. Eddig a legjobbat itt, a MADO-ban ittam. De keszitenek belöle edesseget, fagylaltot is. Majd veszek, es viszek haza, mindenkepp meg kell kostolniuk az otthoniaknak!

SAHLEP

SAHLEP

Vettünk meg egy masik helyen BOZA-t. Fogalmam sem volt mi az, de nagyon jonak tünt, szep kremesnek. Sezer mondta, hogy ö szereti, meg hogy abbol van, mint a sör. Kerdeztem, hogy ez alkohol-e, mondta hogy nem, de nagyon erös, gyorsan eltelit. Nagyon kivancsi lettem, es kertem, hogy vegyünk. Csak üvegeset lehet, 7 lira darabja. Mondtam neki, hogy csak akkor vegyünk ha ö is, meg Burak is szereti, mert ha nekem nem izlik, akkor nem fogom meginni. Azt mondta jo. Aztan hazafele Burak mondta, hogy ez egy kicsit savanykas ital, Sezer meg azt, hogy elsöre meg masodszorra nem fog izleni, de eröltetni kell, es utana azt mondom majd, hogy sose ittam ilyen jot… Mar elegge be voltam ilyedve. Aztan itthon nemreg ki is probaltam: SOSE ITTAM ILYEN ROSSZAT!!! (oke, a hagymateat semmi nem übereli… de közelit). Egy fel poharral töltött nekem, es fahejat kell a tetejere szorni. Az ital olyan sürü, hogy alig folyik, de nagy levegöt vettem, es 2x is kiprobaltam, de…fuuuuj!!!

BOZA

BOZA

Bizony utana jartam, hogy mi ez! Erjesztett buzabol keszült (van ahol erjesztet kukoricabol, vagy malatabol). Nem csak Törökorszagban isszak, meg lehet talalni Kazasztanban, Bulgariaban, Albaniaban, Szerbiaban vagy Litvaniaban is. A wikipedia szerint Törökorszagban nem csak fahejjal, hanem csicseriborsoval is isszak. Jujj! :/

Ma este talalkozunk Sezer egy baratjaval, szoval etteremben vacsorazunk. Micsoda hetvege! 🙂

Reklámok

2 comments on “Hetvegi intermezzo :)

  1. Babanics Mary
    január 8, 2013

    Sahlepet hozzál! 🙂 Kíváncsi vagyok milyen!!

Vélemény, hozzászólás?

Information

This entry was posted on január 5, 2013 by in Élet-kép.

Navigáció

