maceram

Az élet Isztambulban MACERAS, de a legizgalmasabb, ami eddig valaha történt velem. Ez az én nagy MACERAM!

Vizsgahét- Hétfő

A hétvégét pihenéssel és sok alvással töltöttük. Igazság szerint én már hetek óta csak pihenek és alszom, amiket baráti találkozókkal, bulikkal, piknikekkel és strandolással szakítok meg. Sezar éjjel… hajnali 4-ig tanult, majd lefeküdtünk aludni, hogy…

… fél 6-kor már felkeljünk. Bepakoltunk a kis piros bőröndbe, mert azt terveztük, hogy az egyetem közelében, a barátainknál töltjük a hetet, hogy ne kelljen mindig hazamenni. Reggeliztünk. Főtt tojást csináltam az új főtt-tojás-készítő-masinával, amit Sezar és Burak vásároltak az interneten. Megsütöttem a maradék kettő krumplit héjastól, felszeletelt hagymával. Csak úgy, a sütőpapíron, minden olaj vagy zsiradék nélkül. Volt még egy kis paradicsom meg olívabogyó is, és a hétvégén Burak vett olyan mézet, amiben benne van… benne vannak azok a sokszögletű kis csuprok, amiben a méhek elkészítik a mézet. Na, mindjárt utánajárok… ahaaa, ez a LÉPES-MÉZ!

7.30-kor már az egyetemen voltunk. Szerencsére pont elkerültük a dugót. Kávéval indítottunk, majd egy óra tanulás következett. Sezarnak, mert én olvastam. Most a Pi életét angolul, amit Ancsától kaptam. Múlt héten befejeztem a Trónok harca 5. , plusz az ERAGON utolsó részét. Az első 50-100 oldala borzalmas volt, a Trónok harca stílusa után gyerekesnek és szegényesnek tűnt. Ami igaz is rá, főleg szerintem a fordítás rettenetes, de hozzászokik az ember, a kalandos, fordulatos történet pedig kárpótol mindenért. Köszönöm Lili, nagyon jó volt elolvasni ezt a regény-sorozatot!

Fél 9-kor Sezar elment orvoshoz, hogy ne kelljen a héten dolgoznia, mert így is tiszta idegbeteg a vizsgák miatt. Aztán ő tízóraizott, majd visszament a könyvtárba. Én a konditerem felé vettem az irányt. Az egyetem RÉGI kondijába. Egyrészt nem ellenőriznek szigorúan, hogy diák vagyok-e, csak halandzsáznom kell angolul, és kimondani az ERASMUS szót, és tárt kapuk várnak. Sezar viszont nem mondta, hogy az öreg konditerem ennyire öreg. Mindenféle súlyzón kívül nem volt semmi. Sem bicikli,se futógép. Úgyhogy súlyzóztam. Van egy kis gyakorlatsorozatom, kb. 45 perc amíg végigcsinálom, és mindig nagyon boldog vagyok utána. Aztán kimentem a focipályára, szerencsére körülötte van salakos futó-rész, szóval futottam 1 km-t. Ne sok, de egyrészt borzasztóan meleg van, másrészt még csak most kezdek újra mozogni, megteszi ez is.

Aztán visszamentem Sezarhoz, kicsit tanult még, aztán elmentünk ebédelni. A menzán 1 TL-ért (130 Ft) van menü, de diákigazolványonként csak egy, viszont ez is elég kettőnknek. Aztán ettünk jégkrémet. Általában nem hatnak rám nagyon a reklámok, de a Magnum-nak most kettő új íze van: eszpresszó és gránátalma. Plusz egy Porsche-t is lehet nyerni. Mindkettő nagyon finom volt, én ettem a gránátalmásat (rózsaszín), ő pedig a kávésat (fekete). Persze neki jobban ízlett az enyém, nekem az övé, de nem cserélhettünk, mert nyilvánosan nem ehet rózsaszín jégkrémet. Ahogy a Coca-cola Light is tilos, mert az lányos, neki maximum a Zero jöhet szóba. Pedig a Light-ot szereti, de sajnos Törökországban szigorú szabályok vannak ezekre a LÉNYEGES ÉS FONTOS DOLGOKRA. Amikor a barátai megtudták, hogy szokott Light-ot inni, azonnal cukkolni kezdték, máig nem hagyták abba. Van még egy ilyen beteg ország valahol a világon??!!

Magnum Nar (gránátalma)

Magnum Nar (gránátalma)

Ebéd után igyekeztünk megint tanulni, de nagyon álmosak voltunk, így visszamentünk a parkolóba, és aludtunk egyet az autóban. Este 5-ig. Aztán megint tanulás 8-ig, amikor eljött a vacsi-idő. Találkoztunk a csoporttársával és a srác barátnőjével, együtt kajáltunk, aztán ittunk kávét, és kezdetét vette a … na mi… tanulás. Sezar most nem egyedül, hanem két csoporttársával próbált rájönni az élet értelmére. Vagyis tőlem akár az is lehet…nem értek egy mukkot sem a tanulmányaiból. Íme egy-két sor a fél oldalas kérdésből, amit a professzor feltett a házi-feladat első kérdése gyanánt:

1. It is common knowledge that a fraction π∈(0.1) of all female backpackers and the same fraction  π of all male backpackers have high pizazz, and so a fraction 1-π of both sides of the market have low pizazz.

A megoldásból csak egy leheletnyi: … nos lehetetlen… mert fogalmam sincs hol lehet a számítógépen olyan jeleket találni, amik ezekre hasonlítanak.

Szóval éppen a világot váltották meg, ők hárman fiúk, amikor én már nagyon belefáradtam a PI (π) (haha) életébe, mert bizony nincs magasan kvalifikált angol szókincsem állatokból, meg hajóból és ilyesmi, szóval elmentem aludni az autóba. Este 10 óra volt, mire Sezar hívott, hogy szünetet tartanak, együnk valamit. Úgyhogy elmentünk PIDE-t enni. Igaz, csak akkora ez a pide, mint a tenyerem, és nagyon finom,de nem kellene ilyen későn étkezni, már így is plusz 3 kg van rajtam a “versenysúlyomhoz” képest, de valahogy ki kell húzni hajnalig.

Szóval, ezzel előrevetítve: 2-ig a könyvtárban voltunk. Sezar felváltva aludt az asztalra dőlve és tanult, én meg olvastam, plusz kiszótáraztam egy két szót, mert azért tanuljak is valamit. Íme néhány a szerzett kincsekből:

fecskendő, befecskendez- syringe

úsztatható- buoyant

tüskés nyíl- barbed arrow

zsebkés- pen-knife

zsinór- string

kötény- apron

fonal- thread

Azt gondolom HANOL (angoltanárnő) óráin ezer százalék, hogy a szavak 90%-t tanultuk, de akkori Íriszke ezt mondta: Mikor fogom valaha használni ezeket a hülye szavakat??!!

Most Írisz…most…és még ennél sokkal…sokkal több vár rám a könyv folyamán! Majd tájékoztatlak Titeket is, hátha 1-1 nektek is újdonság!

Aztán éjjel 2-kor arra jutottunk, hogy inkább hazakocsikázunk, dugó nélkül úgyis csak 20 perc, mert bár Aja és Apo nem takarítanak túl sokat, én meg erre a 3 hétre már nem töröm magam, de így is tisztább a lakásunk, mint az ismerősöké, akikhez költöztünk volna. Otthon zuhanyoztunk, megbeszéltük, hogy másnap 5-kor kelünk, és 3-kor bezuhantunk az ágyba.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

