maceram

Az élet Isztambulban MACERAS, de a legizgalmasabb, ami eddig valaha történt velem. Ez az én nagy MACERAM!

Írisz és a török varázs-szőnyeg

Ó, bárcsak egy tündérmese címelenne ez! De sajnos nem az…nagyon nem.

A takarítás-mániámról már meséltem neketek, no, az azóta sem változott. A lakás csillog villog amióta itt vagyok, pedig nem is vagyok mindig itthon, szerencsére majdnem minden napra szerveztem eddig programot. Már egy ideje foglalkoztat a gondolat, hogy ki kellene mosni a szőnyegeket is. A kisebbeket- fürdőszobait, konyhait, előszobait a hétvégén meg is csináltam: bevágtam őket a mosógépbe 60 fokon, és mintha újan kerültek volna elő.

Ma elérkezett a nappali szőnyegének ideje. Ez egy nagyobb darab, de sikeresen betuszkoltam a gépbe, még maradt is egy kicsi hely. 60 fok- egy kis fehérítő- és uccu neki! Körülbelük két órás a mosási program, így filmeztem egyet, majd kinyitottam a mosógép ajtaját, hogy kiteregessem a kárpitot. Valahogy a mosás meg a víz hatására megduzzadt a kicsike, alig tudtam kirángatni. Aztán kiterítettem a nappaliban, és… és egy katasztrófa hozzám képest kiscserkész. Sezer nagynénjének a fehér-mintás szőnyegét teljesen gallyra vágtam: a piros minta engedett, és a fehér szőnyeg foltos-rózsaszínű lett.

a kimosott szőnyeg

Majdnem agyvérzést kaptam, de egyszer már történt velem ilyen, akkor Lili is itt volt, és a fölsőinkkel esett meg az eset- egyszerűen beraktuk még egy mosásra, és kijöttek a foltok. Most is ez volt a terv, de a feldagadt szőnyeg nem fért vissza a mosógépbe. Mint egy szörny, kitüremkedett mindenütt. De nem veszítettem ám el a fejem, kitaláltam, hogy kutyulok egy sűrű mosószeres keveréket, és kefével eltüntetek minden foltot. Nem volt itthon kefe. Elementem a boltba, vettem kefét, majd itthon forró vizet kevertem egy rakat fehérítőhöz (folyékonyhoz és porhoz egyaránt).

csodaszerek

Nekiálltam sikálni, és csak sikáltam és sikáltam, közben már szárazon öntöttem a fehérítő port a szőnyegre, és csak sikáltam rendíthetetlenül. A foltok halványodni látszottak, hol eltűntek, hol visszatértek- a szemem már káprázott. Azt hiszem a mostoha rosszul tette, hogy lencse válogatást talált ki Hamupipőkének- egy ilyen szőnyegtisztítós melóval bizony soha nem jutott volna el a bálba.

sika-mika

Sajnos a foltok nem tűntek el. Elhatároztam, hogy ha törik, ha szakad, begyömöszölöm a szőnyeget a mosógépbe, és újra kimosom. Majdnem 10 percnyi navigálás, tologatás, huzigálás és ráncigálás után a szőnyeg- bár éppen hogy- benn volt a gépben. Az összes fehérítőt beleszórtam és öntöttem, majd biztos ami biztos alapon 90 fokon elkezdtem mosni. A szőnyeg annyira kitöltötte a dobot, hogy átfutott az agyamon, mi lesz, ha a szőnyeg után a mosógépet is hazavágom?! Így majdnem tíz percig ültem a mosógép előtt, és bíztattam a kicsikét, hogy meg tudja csinálni, nem fog ki rajtunk egy fránya szőnyeg!

A mosógép nem halt meg, de a hab kifolyt… már a sírás kerülgetett. Egy órá kellett várnom, hogy megtudjam, sikeres lett-e az eredmény.

20140128_150721

Nos, végeredményben egy sokkal rózsaszínűbb szőnyeg lett az eredmény, ami- Sezer szerint- sokkal szebb, mint az eredeti volt.

szőnyeg

Reklámok

One comment on “Írisz és a török varázs-szőnyeg

  1. Babanics Mary
    február 2, 2014

    Minden jó ha, jó a vége!!!! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Information

This entry was posted on február 1, 2014 by in Vicces- Írisz talalkozása az (török) élettel.

Navigáció

